Danas je jučer od sutra

Danas je jučer od sutra

Autorica / koreografkinja: Ivana Kalc
Asistentica koreografije: Mila Čuljak
Izvođačice: Tina Perić, Tereza Korošec, Sanda Hunjak, Kristina Žuvela, Tajči Čekada, Nika Krajnović, Željka Rupčić, Morena Scotti Andrić i Tihana Naglić
Autori glazbe: Enver Krivac i Endi Oblak
Kostimografkinja: Tajči Čekada
Fotograf / snimatelj: Karlo Čargonja
Producentice: Ivana Kalc i Vana Gović

Predstava se organizira u suradnji Umjetničke organizacije Kabinet i Pomorskog i povijesnog muzeja Hrvatskog primorja Rijeka, uz financijsku podršku Ministarstva kulture RH, Primorsko-goranske županije, Grada Rijeke te Općine Matulji. 

 

Izložba “Danas je jučer od sutra”

Izdavač: Pomorski i povijesni muzej Hrvatskog primorja Rijeka
Za izdavača: Nikolina Radić Štivić
Mjesto izložbe: Memorijalni centar Lipa pamti
Trajanje izložbe: 19. 9. – 15. 11. 2020.
Autori/kustosi izložbe: Karlo Čargonja, Vana Gović, Tina Perić
Fotografije i video radovi: Karlo Čargonja
Audio materijal: Enver Krivac
Tehnički postav izložbe: Tihomir Tutek i Dino Marković
Dizajn i tisak:  Andrea Žic
Naklada: 100 komada

Umjetnički program “Prepoznavanje odsustva” čini dio programskog pravca Doba moći u projektu Rijeka 2020 – Europska prijestolnica kulture.

Projekt “Danas je jučer od sutra” izvodi Umjetnička organizacija Kabinet u sklopu programa “Prepoznavanje odsustva” Memorijalnog centra Lipa pamti. Radi se o site-specific predstavi i pratećoj izložbi, što znači da su Lipa i Lipljani njena narativna potka, njen scenarij, zvučna slika i scenografija. Njena su pozornica i kulisa. Njeni izvođači i publika, odnosno svjedoci. Materijalno i nematerijalno nasljeđe Lipe tako postaje poticajan okvir za umjetničko istraživanje, analizu i stvaranje umjetničkog sadržaja.

Predstava je usmjerena ka promišljanju tijela kao interdisciplinarnog “medija” kojeg odlikuju neiscrpne mogućnosti povezivanja osjetilnih doživljaja s procesima istraživanja, stvaranja, izvedbe, ali i komemoriranja. Kreirana specifičnom tehnikom rada naziva Viewpoints, većim se dijelom temelji na improvizaciji. Pokreti nastaju kao spontane i intuitivne reakcije plesačica na manifestacije drugih tijela ili pojava u vremenu i prostoru. Sve što je u dosegu njihovih osjetila, sve što mogu vidjeti, čuti i opipati, postaje tijelom plesne izvedbe. Njihovi pokreti uvjetovani su odlukama koje donose iz trenutka u trenutak. Iz mnoštva mogućih pokreta, odabiru samo jedan. Iz mnoštva stvaralačkih ideja uprizoruju onu za koju osjećaju da je određenom trenutku izvedbe istinita. A istinitost pronalaze negdje na pola puta između obraćanja pažnje jedna na drugu, na okolinu i sve u njoj sadržano te obraćanja pažnje na sebe, svoj dah i tijelo u pokretu. Pronalaze je u točki susreta izvanjskog i nutarnjeg, zadanog i  improviziranog, kolektivnog i individualnog, prošlog i budućeg. U istom se suglasju gradi i kompozicija izvedbenih elemenata predstave – unutar zadanosti lipajske lokacije i povijesti promišlja se prostor, vrijeme, narativ, emocije, pokreti i oblici. 

Predstavu prati i istoimena izložba postavljena u Memorijalnom centru Lipa pamti. Bogatom fotografskom građom, video materijalima te zapisima nastalim tijekom proba, izložba donosi svjedočanstvo i dokumentaciju kompleksnog procesa kreiranja predstave.

Umjetnički program “Prepoznavanje odsustva” posvećen je sjećanju na 269 stradalih Lipljana, trajnom ukazivanju na razorne posljedice rata te nepoštivanja temeljnih ljudskih prava. Već četvrtu godinu za redom, program predstavlja umjetnike različitih disciplina koji teškoj povijesti Lipe prilaze uvijek na drugačiji način, stvarajući nove vrijednosti i značenja. Ovim projektom po prvi put zalazi u područje izvedbenih umjetnost te svoj fokus usmjerava ka promišljanju tijela.

Produkcija