Next Big Thing

Next Big Thing

Autor/izvođač: Ivana Kalc
Autor glazbe: Enver Krivac
Kostimografija: Tajči Čekada
Tehničko vodstvo: David Dubrović
Produkcija: Umjetnička organizacija Kabinet
Financijska podrška: Grad Rijeka

Hvala: HKD na Sušaku, CrimethInc. Ex-Workers’ Collective, Zoran Medved.

Premijera: 08.03.2019., HKD na Sušaku, Rijeka

NEXT BIG THING

je predstava o produktivnosti, radu i vrijednosti umjetničkog rada.
O smislu i potrebi umjetničkog rada. 
O našoj osobnoj investiciji i profitu. 
Next Big Thing je predstava o frustraciji, pritisku kapitala i tržišta.
O dokolici. 
O tome “kako”, ali ponajprije o onome “zašto”.
Ona je najava nečeg što dolazi, što će biti bolje od onoga što je sada. Nečega s čim ćemo konačno biti zadovoljni.
Ružičasta budućnost i bolji život. 
Autorica se nada kako ćemo poživjeti i dočekati Next big thing.
Jer ako ne uspijemo, sav trud je uzalud.

„Sometimes it’s hard to find a reason to dance at all.” Jonathan Burrows

Danas se umjetničko stvaralaštvo pod utjecajem globalizacije i komercijalizacije sve više vrednuje kroz svoju ekonomsku isplativost. Promatramo li umjetnost i umjetničku produkciju kroz njenu ekonomsku vrijednost, umjetnički rad postaje samo još jedan proizvod na tržištu te je umjetnik prisiljen baviti se poduzetništvom samoga sebe, kako bi bio konkurentan, te kako bi si kroz ekonomsku opstojnost uopće omogućio uvjete za umjetnički rad. Mnogo je umjetnika koji odbijaju igrati tu igru – povlače se iz umjetničke industrije i odustaju od samog umjetničkog stvaralaštva iz nužde, protesta, ili nesposobnosti i nužnosti da se bude sveprisutan na sceni i tržištu. Jer sam umjetnički rad više nije dovoljan – treba uložiti enormne količine energije i poslovne strategije da bi se došlo u poziciju “umjetničke vrijednosti” koja se zapravo poistovjećuje sa “ekonomskom vrijednošću” i postaje sinonim, ali i oznaka za uspjeh i kvalitetu.

Ovo autorsko istraživanje temelji se upravo na gore navedenim promišljanjima, ali se također bavi i frustracijom, defetizmom i nezadovoljstvom koje se može pojaviti tijekom procesa samopromocije/samoprodaje, ukoliko „poduzetnički plan” ne urodi plodom i ne omogući prodaju, ekonomsku isplativost ili ne stvori uvjete za daljnje umjetničko stvaralaštvo. Dakle, umjetnik mora biti produktivan i financijski naplativ i isplativ. Postavlja se pitanje, zaslužuje li umjetnik da živi od svog rada, znači li ekonomska vrijednost i umjetničku kvalitetu te mora li umjetnik opravdavati vrijednost (ali i cijenu) svog umjetničkog rada?  Ali jedno od najvažnijih pitanja jest kome treba umjetnost i zašto?

Produkcija